کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت

صمد رهبریار کارشناس ارشد ادبیات کودک و نوجوان . مسئول کتابخانه سیار قاصدک رشت

کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت

صمد رهبریار کارشناس ارشد ادبیات کودک و نوجوان . مسئول کتابخانه سیار قاصدک رشت





گفت و گو با مسئول کتابخانه سیار قاصدک رشت؛دلتنگی های ما در قالب قصه ها و فضای مجازی جاری شده است

صمد رهبریار، مسئول کتابخانه سیار قاصدک رشت، گفت: این روزها تعطیلی کتابخانه، فعالیت ما را بیش از گذشته کرده و دلتنگی های ما در قالب قصه ها و در فضای پادکست و فیلم جاری شده است.

صمد رهبریار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار این ویروس، مدتی است که کتابخانه های عمومی سراسر کشور تعطیل شده است. در این روزهایی که تنها خانه نشینی به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک می کند، این بار تکنولوژی و فضای مجازی است که به کمک ما آمده تا روزهای شاید کسالت بار را، با دلتنگی کمتری سر کنیم. با اینحال گویا دلتنگی و نگرانی تنها منحصر به جمع خانواده و دوست و آشنا نیست؛ فعالیت تعدادی از همکاران کتابدار در فضای مجازی حکایت از دلتنگی کتابداران و اعضای کتابخانه ها دارد و باید قدر بدانیم این ارتباطات راه دور را، که امید و انگیزه می دهد تا این روزهای سخت را تاب بیاوریم.

صمد رهبریار، مسئول کتابخانه سیار قاصدک رشت، یکی از کتابدارانی است که تلاش می کند شیرینی آگاهی را چاشنی این روزهای اعضای این کتابخانه کند. رهبریار در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این خصوص گفت: من از تیرماه ۹۸ فعالیت خود را به عنوان مسئول کتابخانه سیار قاصدک آغاز کرده ام؛ فعالیت کتابخانه سیار محدود به مکان نیست و عموما به ساکنان مناطقی که از امکانات فرهنگی چندانی برخوردار نیستند، ‌خدمات ارائه می دهد. بنابراین ماهیت این نوع کتابخانه ایجاب می کند که همواره ارتباط خود را با اعضایش حفظ کند و شبکه های اجتماعی ظرفیت خوبی برای برقراری این ارتباط است. این روزها اما، تعطیلی کتابخانه، فعالیت ما را بیش از گذشته کرده و دلتنگی های ما در قالب قصه ها در بستر پادکست و فیلم جاری شده است. این روزها را در خانه می مانم و به همراه همسرم و با امکانات محدود در دسترس، سعی می کنیم تولیدات فرهنگی جذابی برای مخاطبان کتابخانه سیار قاصدک تهیه کنیم.

صمد رهبریار خطاب به مردم ایران و به ویژه اعضای کتابخانه عمومی قاصدک، گفت: بیش از پیش مراقب خود باشید. ماندن در خانه را جدی بگیرید و به آن به چشم یک فرصت نگاه کنید؛ فرصتی برای کسب آگاهی بیشتر؛ و بدانید که آگاهی تنها از کتاب به دست نمی آید، تماشای یک فیلم و خلق یک نقاشی نیز درس هایی برای آموختن دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۵
صمد رهبریار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی